Siedem podstawowych zasad promocji sklepu w social media

Social Media Strategia marketingowa
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Szukasz nowych możliwości promocji swojego sklepu internetowego? Na horyzoncie pojawiły się social media (mikroblogi, społecznościówki) i wydaje Ci się, że to jest to? Oto siedem podstawowych zasad, które każdy sprzedawca powinien znać i przestrzegać jeżeli chce skutecznie budować społeczność wokół swojej marki i zwiększać sprzedaż.

Oto 7 podstawowych zasad promocji sklepu w social media:

  1. Dobrze zastanów się, zanim zdecydujesz się na promocję w social media – to nie jest praca od 9 do 17.
  2. Wybierz platformę, która będzie Ci odpowiadać (poszczególne narzędzia mają rożne interfejsy i opcje).
  3. Nie dodawaj do social media suchych informacji o swoich ofertach, gdyż to może być odebrane jako spam.
  4. Komunikuj się z użytkownikami. Odpowiadaj ZAWSZE gdy zadają pytania. Jeżeli znajdziesz ciekawy temat poza profilem swojego – udzielaj się w dyskusji. Bądź aktywny.
  5. Pokaż co się dzieje w Twojej firmie (zdjęcia, ciekawe wydarzenia) – nie będziesz nudny.
  6. Jeżeli ktoś zarzuci Ci błędy, to nie uciekaj – przyznaj się do nich (jeśli były) i poinformuj użytkowników, że jest są już poprawione i załoga sklepu zrobi wszystko, by się więcej nie powtórzyły. W ten sposób zadbasz o swój wizerunek.
  7. Bądź sobą.

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
19.04.2022

Czy specjalny hosting WooCommerce ma sens?

Artur Pajkert

Artur Pajkert

Head of Marketing
cyberfolks.pl

Artykuł
22.02.2022

Sprzedaż online - e-sklep czy social media?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Artykuł
22.11.2020

Facebook podpowiada, jak optymalizować ścieżkę zakupową (elementarz)

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę