SMS coraz popularniejszy w kontaktach z klientami

Marketing w e-commerce
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Coraz więcej firm w Polsce wykorzystuje kanał SMS do komunikacji ze swoimi klientami. Krótka wiadomość tekstowa to niezawodne narzędzie do przekazywania szerokim grupom odbiorców informacji na temat specjalnych ofert i promocji. Należy jednak przestrzegać kilku zasad, aby zamiast zwiększonej sprzedaży czy rozpoznawalności marki nie popaść w tarapaty i narazić się na konsekwencje oraz straty – wizerunkowe, a także finansowe.

Według ostatniego raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce opracowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej /UKE/ wiadomości SMS to wciąż jedna z najpopularniejszych form komunikacji. W ubiegłym roku wysłano ich w kraju ponad 51,6 mld. Oznacza to, że statystyczny użytkownik rocznie wysłał ich ok. 1352. Posiadacze telefonów komórkowych i smartfonów to wyjątkowo atrakcyjna grupa docelowa dla reklamodawców. Ponad 70 proc. użytkowników takich urządzeń nigdy ich nie wyłącza. Przy tym stają się one coraz bardziej osobiste, z uwagi na fakt przechowywania w nich nie tylko kontaktów i SMS-ów, ale również prywatnej jak i służbowej poczty email.

Atrakcyjność reklamowa grupy użytkowników urządzeń mobilnych potwierdzają również ustalenia firmy badawczej Nielsen opublikowane w 2011 roku w raporcie „Smartphone Insights”. 46 proc. uczestników tego badania zadeklarowało, że pod wpływem reklamy dokonała zakupu produktu lub usługi. 60 proc. poszukiwało dalszych informacji na ten temat, 34 proc. osób podzieliło się opinią o produkcie z innymi osobami, a 10 proc. poleciło go swoim znajomym.

Wiele polskich firm dostrzegło potencjał marketingu mobilnego. Dowodem na to jest fakt, że ruch SMS-owy w sieciach polskich operatorów związany z projektami marketingu mobilnego liczony jest już w milionach wiadomości rocznie. SMS-y z atrakcyjnymi ofertami produktów i usług są popularnym narzędziem używanym przez marketingowców. Szczególnie chętnie korzystają z nich dostawcy produktów i usług przeznaczonych dla młodych ludzi. Wielu spośród nich w ogóle nie rozstaje się ze swoimi telefonami komórkowymi i smartfonami w ciągu dnia.

Co jeśli odbiorca skuszony atrakcyjną ofertą w SMS nie znajdzie takiej usługi bądź produktu na stronie internetowej lub w punkcie sprzedaży?

„Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że oferta złożona w formie SMS-a jest wiążąca. Jeśli nadawca zamieści w takim komunikacie informacje o niższej cenie lub rabatach, to z takiej deklaracji powinien się wywiązać. W przypadku, gdy firma nie może zrealizować obietnicy niższej ceny czy też upustu, klienci mają podstawę do zgłoszenia swoich roszczeń wobec nieuczciwej firmy. Postępowanie w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który może je wszcząć z urzędu lub na skutek skargi konsumenta” – mówi Daniel Zawiliński, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży, Platforma SerwerSMS.pl

W ramach aktywizacji klientów coraz częściej firmy realizują również konkursy i loterie SMS-owe oparte o usługę krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonej opłacie tzw. Premium SMS. Zgodnie z zapisami prawa telekomunikacyjnego organizator takich akcji ma obowiązek dokonania zgłoszenia do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Ponadto usługodawca pobierający opłaty za świadczone usługi z wykorzystaniem Premium SMS, jest zobowiązany do podania na stronie internetowej lub za pomocą innego medium (np. SMS), za pośrednictwem którego świadczy usługi: swojej nazwy, adresu siedziby, telefonu oraz kontaktu mailowego, a także regulaminu świadczenia usług i warunków ich świadczenia oraz pełnej informacji o cenie SMS-a.

„Każdy operator GSM w Polsce przed podjęciem współpracy z daną firmą wymaga zezwolenia UKE na organizację akcji z wykorzystaniem Premium SMS. Należy przygotować również szereg dokumentów, w szczególności regulamin świadczenia usług, który określa zasady konkursu, w tym sposób wyłonienia zwycięzcy, pulę nagród oraz sposób rozpatrywania reklamacji. Jako dostawca usługi masowej wysyłki SMS-ów chętnie pomagamy naszym klientom w przygotowaniu wszelkich dokumentów wymaganych przez prawo przy realizacji kampanii marketingu mobilnego. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu rynkowym doradzamy, jak zaprojektować kampanię, aby jej efekty były najlepsze. Pomaga w tym oferowana przez nas usługa optymalizacji wysyłki polegająca na takim doborze baz telefonów komórkowych, aby były one zgodne z preferencjami i zmiennymi demograficznymi grupy docelowej, do której chcą dotrzeć klienci” – komentuje Daniel Zawiliński, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży, Platforma SerwerSMS.pl

Warto pamiętać, że jeżeli konkurs jest skierowany do konsumentów to regulamin musi być zgodny z obowiązującymi przepisami konsumenckimi oraz nie może zawierać niedozwolonych klauzul umownych.

Źródło: SerwerSMS.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę